Städmani.

Jo, det har ju jag.. vilket inte är någon hemlighet för mina närmaste, har alltid ( nåväl, nästan ) varit och kommer nog alltid vara en städgalning, överpedant, för ordningssam och fixerad vid att allt ska vara på ett visst sätt. och grattis, i en enda mening lyckades jag får mig själv att framstå som en schizofren och manisk kärring som bara städar. Visserligen städar jag ju varje dag och värre har det blivit i och med graviditeten, som om det ens är möjligt tänkte jag.. men jo. Alla har väl sina ideér, sen att jag är värre än dem flesta är ju en annan femma ;)  Men i vilket fall, anledningen till denna alldelles för långa och oväsentliga inledningen urartade sig ju i att jag precis städat färdigt..  dvs dammat, dammsugit, skurat golven, städat badrummet, skurat, skurat köket osv osv.. just nu vädrar jag ut lite, luktar så rent, så rent!

Kent började jobba idag, känns helskumt.. han har varit ledig sedan den 19/12 och så helt plötsligt är man ensam hemma, jag och hunden.  Man blir bortskämd när han är ledig såpass länge och så känns det så tråkigt och konstigt att inte ha honom här nu. Men jag passade på att gå loss med städningen, haha.. får passa på, annars bara ger han mig konstiga blickar och tycker jag är knäpp, dels för att jag kanske, kanske har mentala problem vad gäller min passion för städning, men mest för att han tycker jag ska vila och inte fara runt som en dåre.  Vilket är förnuftigt, eftersom ajg oftast får lida senare under dagen i form av ryggont, men -  vilken gravid tjej är förnuftig? Well, not me!  Han är ju så himla hjälpsam, bara jag som är dum.. Dem gånger jag/vi städar när han är hemma så kan han t.ex ta fram dammsugaren och sätta igång, men så kommer lilla jag, och tycker att det kanske är bäst jag gör det  -  inte för att han inte "kan" utan för att jag tycker om att dammsuga och nästan går igång på det, sick - sick -sick ! Plus att jag dammsugar i en mindre evighet.. och det gör väl sällan killar? Inte sådär ingående iallafall.. ah, ni vet vad jag menar? Nåväl, han tar inte illa upp iallafall, han bara skrattar och skakar på huvudet.. fast jag ser ju att han tänker "men herregud, psychoooo".. hihi.

Nå, nu är klockan snart ett, har ingen aning om när min älskling kommer hem idag, han trodde det blev en kort dag för dem hade tydligen inte tillräckligt med material på bygget och firman är stängd, bla bla.. han är plåtslagare för er som inte vet. Usch, vad jag babblar en massa skit, känns som om jag har mundiarré.. jag ska faktiskt traska ut i köket och baka lite! Var ett tag sedan nu, kanske lite muffins, paj - och så? Blir säkert fint..  och idag är det 44 dagar kvar till beräknad födsel, gulp! Tiden bara springer iväg.. nu ska jag baka! tjingeling.. Idag tänkte jag förresten att vi skulle tvätta fönstrena i vardagsrummet, pratade lite om det igår.. undrar om Kent är inne på det också? Vad tror ni? HAHAHA. Återstår att se, jaja - hejdå!

Kommentarer
Postat av: Julia

Hehe, jag känner igen mig i din städtext!

2009-01-07 @ 13:20:25
URL: http://www.ungmamma89.blogspot.com
Postat av: sofie

hahaha! du är sjuk, vännen!

kan du inte smitta av dej lite till mej? behöver nog få lite städmani...trodde det skulle komma när man blev äldre men icke då... =)

2009-01-07 @ 15:11:37
URL: http://bolli.blogg.se/
Postat av: Jasas

Hahahaha, jag sitter här och ler som en toka! Du är så go! :)



Iih, snart är det dags, SÅ spännande!

2009-01-07 @ 17:22:32
URL: http://jasas.se
Postat av: Milo

Hahaha du e galen kärring ;)

Vad bakade du för nått gott? :)

2009-01-07 @ 18:21:58
URL: http://piixie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0