Värdelösa FSK.

Inge bebis idag heller, men det var ju väntat - tror i ärlighetens namn inte att han kommer på hela denna veckan, isåfall under helgen. Nåja, den som lever får se.. den som väntar på något gott väntar aldrig för länge... säger dem ju. Och i detta fall, stämmer det ju helt klart - har inga argument så jag ska vara tyst,haha. Försäkringskassan krånglar också, så jävla typiskt.. jag har inte haft några problem alls med dem tidigare. Men nu, nu ska jag ju ha utbetalning för både havandeskapspenning och föräldrarpenning, och eftersom att det är två olika avdelningar - så skiter sig tydligen allting? Pinsamt för fan, jag förstår verkligen att det finns de som rent ut sagt hatar försäkringskassan - tänk egentligen, du går hemma ( gravid, förälder,sjuk - you name it ) och sköter dina papper perfekt för att få dem pengar du förtjänar och så kommer dem inte? I mitt fall fattas ju hälften av pengarna till utbetalningsdagen ( som är på onsdag ) men jag överlever gott och väl eftersom vi har bra ekonomi överlag och är två stycken, men tänk dem som är ensamma eller inte får några pengar alls bara för att försäkringkassan " har problem " . Inse paniken.. hyra och räkningar ska betalas, mat ska handlas osv osv - och inga pengar finnes? Vad gör dem? Jag bilr så förbannad, det är pinsamt ju - och inga ursäkter är okej enligt mig. Men när dem ska ha sina papper och intyg, då jävlar är det bråttom och bäst före datum finns det alltid.. men vi "vanliga människor" , oss kan man tydligen göra lite hursomhelst med.

Jag blev bara trött, för jag kände på mig att det skulle bli problem nu när det var två olika "penningar" det gällde - och visst fick jag rätt. Men jag lider med dem som kämpar ordentligt med FSK nu, pratade med en tjej som tydligen inte får några pengar denna månaden.. fast hon fick i Januari och allt fungerade då? Det har tydligen blivit "något fel" som dem "jobbar på" för att hon ska få sina pengar så snabbt som möjligt... javisst okej, men vad ska hon leva på fram tills ni jobbat klart med detta då - luft? IDIOTER..

Jaja, nu har jag gnällt..både fått ut frustration över värdelösa FSK och att bebis inte har kommit än.. nu ska jag äta lite mackor och tycka mer synd om mig själv. Bah.. återkommer sen, tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Jag kan inget annat göra än att hålla med dig. Har ju aldrig haft problem själv med fk men fy fan för att ha det.



Dem har satt många hjul i rullning pga av att dem bara "holdar" med oss vanliga folk, men som du skrev, då det gäller dem så ska man fan i mig skynda på annars blir man utan.

2009-02-23 @ 21:36:17
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0