Another day.

Jag har absolut ingenting att skriva, ville mest bara visa att jag lever. Kent är hemma från jobb idag, krångel med magen - går tydligen magsjuka på hans jobb, myspys. Vi har då inte gjort mycket.. bäddat ner oss i soffan och kollat på film ungefär, skönt med en "bara - vilo -dag " faktiskt, jag har rätt svårt att för att klara av sådant när jag är ensam hemma. Då blir det alltid att jag rensar i hundraelva lådor / skåp och städar badrummet med en tandborste - i stora drag. Men med honom hemma blir det mycket lättare, jag slappnar av på ett annat sätt.. mycket beror nog på att dagen inte känns så lång pga sällskapet och väntan inte lika dryg. För övrigt blev jag postivt överraskad i förmiddags, loggade in på "Mina Sidor" inne på FSK, och dem hade redan registrerat mitt kontonummer inför kommande utbetalning, wow liksom.

Telefonen ringer, inboxen på mailen är överfull var och varannan timme, mobilen sms- piper med jämna mellanrum.. det märks att beräknat födelsedatum för lilleman närmar sig, sakta men säkert. Folk undrar hur det är, önskar lycka till osv osv.. såna småsaker ( egentligen stora, men ni förstår poängen ) som gör en väldigt glad. Nåväl, snart är denna veckan slut och det är helg igen, förhoppningsvis har vi en liten son tills dess - om inte, så ska vi förmodligen ut och äta på lördag. Inte just för att det är alla hjärtans dag utan för att det är något vi brukar göra ganska ofta oavsett vad det är för dag. Det är mysigt helt enkelt och ett fint och trivsamt sätt att umgås på - i synnerhet nu i slutet när man inte orkar så mycket annat ändå. Här hemma har vi alla hjärtans dag varje månad, hihi.. och det är väl så det ska vara, tycker iallafall  jag.

Nåväl, nu ska jag kika vidare här - se om jag hittar något intressant, känner dock för att baka.. något med en massa choklad, är sugen. Vi får väl se hur det blir med den saken.. det har börjat snöa ut förresten, ser jag nu - lite tråkigt, jag som längtade så efter vår och lite värme. Så kan det gå :)   tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0