Taadaaa.

Ja,jag har inte orkat uppdatera vidare mycket här inne under helgen, har för den delen inte suttit här så mycket - man har väl sina dagar i guess. Iallafall, ingen bebis än som synes.. hade enorma förvärkar natten till lördag som höll i sig ganska länge och jag trodde aldrig att dem skulle gå över eller att jag skulle lyckas somna. Ett tag var jag smått övertygad om att han var på väg, men det avtog till slut och jag somnade. Vaknade på morgonen och allt var "som vanligt" igen.. hade fortfarande en massa sammandragningar, men det är liksom inget nytt - det har jag ju var dag, så. Vi gick ut på en promenad med hunden igår eftermiddag, 1 ½ timme ungefär.. och när vi kom hem så satt jag i soffan och kikade lite på tv, lägger händerna på magen och bara "vad fan nu då...", jag tyckte den både kändes och såg konstig ut. Sa till Kent " du, tycker inte du magen ser helt konstig ut " varav han bad mig ställa mig upp och så säger han " jo, den har ju sjunkit rejält ser jag nu " och det såg jag ju själv då. Det måste ha skett under promenaden, för den såg inte ut så innan och skillnaden på kändes och syntes... kvällen avslutades iallafall med att vi lagade god mat och såg på film. Jag har sovit gott två hela nätter i rad, sensation gott folk.. får se hur länge det varar. Mår bra för övrigt, har fortfarande lite förvärkar då och då och ont i fogarna, vilket är mindre mysigt, men - jag överlever. Bild kommer också.. och ja, jag älskar mina rosa snobbenbyxor, dem har hängt med under hela graviditeten och dessutom på nästan varje bild har jag upptäckt - haha, men dem är såå sköna! Fick dem av mamma i början av graviditeten och dem är väl använda sedan dess.. lätt dem bästa mysbyxorna jag har haft under denna resan, tillsammans med mina gråa mamma " mjukisbyxor " - dem är också helt suveräna. Så - nu vet ni det, bara därför att.


Du är på dag 268 av 280. (95,7%).
Du är i vecka 39.
Du har gått 38 fulla veckor och 1 full dag (v38+1).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Fre 20 feb 2009
Du har 12 dagar kvar till beräknad förlossning.



Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Du sover nog extra bra nu för att det kanske är nära? VEM VET - inte vi iaf.. bara lillemannen där inne, iiih.

2009-02-08 @ 12:24:11
URL: http://jasas.se
Postat av: Jasas.se

Han kanske föds på Bönas födelsedag den 15:onde feb? :D Eller på alla hjärtans dag? Eller ikväll? Gah, jag vill att det ska bli nuuuuuuuuuuuuuu.

2009-02-08 @ 12:24:58
URL: http://jasas.se
Postat av: frida

så spännnande att det är så nära nu :)

2009-02-08 @ 13:31:31
URL: http://frudernmar.se
Postat av: Milo

Spännande !

Ja nu kan det ske när som , håller mina tummar!

Superfin bild på magen , som vanligt !

2009-02-08 @ 14:09:07
URL: http://piixie.bloggagratis.se/
Postat av: Carola

Snart, snart, snaaaaart!! :D :D

2009-02-08 @ 20:19:45
URL: http://carolalola.bloggspace.se
Postat av: Rebecca

Vad fin mage du har =) nästan så att jag blir lite kär i dig hahahahah

2009-02-09 @ 07:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0