FSK.

Då var det måndag igen och med det en ny vecka, en ny vecka som gravid och alltså - en ny vecka utan bebis. SUCK, vad det inte är roligt längre känner man emellanåt - man gör ju liksom inget att annat än väntar. Vi vill ha ut honom, så himla mycket ju! Nåväl, nu var vi där igen ( vadå vi , jag - inte ni , haha.. ) han kommer när han kommer, återigen. Har fortfarande sammandragningar/förvärkar, men har ännu en gång sovit gott inatt .. kisspauser i vanlig ordning, men jag somnar om lika snabbt igen. Drömde inatt att min slempropp lossnade ( intressant, jag vet ) och när jag vaknade trodde jag nästan att det var på riktigt, innan hjärnan hinner koppla att man faktiskt ligger kvar i sängen och alltså - bara drömt. Typiskt.. haha.

Klockan är inte mer än strax före 11.3o - jag har varit ute på en långpromenad med vovven som varade cirka 50 minuter, ätit frukost, ringt Försäkringskassan och bett dem uppdatera mina uppgidter på Mina Sidor. Det är nämligen så att i samband med min begäran om havandeskapspenning så fyllde jag i vilket kontonummer jag ville ha ersättning insatt på, men detta har ändå inte registrerats utav FSK - vilket resulterade i att jag förra månaden fick en utbetalningsavi och därmed fick traska till banken. Inte hela världen tycker många, men jo - när jag faktiskt fyllde i uppgifterna redan i början av oktober och dem ändå inte kan lösa det t.om slutet av Januari, skrämmande. Fick imorse tala med en underbart snäll man från FSK ( dem är mycket lättare att prata med än dem sura klimakterie-kärringarna ) och förklarade då att jag att jag var beräknad att föda inom 2 veckor, dvs i samband med utbetalning från FSK och att jag inte alls var sugen på att traska till någon bank för att ordna med pengar, vare sig som höggravid eller precis efter en förlossning. SJÄLVKLART inte tyckte han och bad om ursäkt för felet och förstod faktiskt inte varför detta inte blivit gjort, men självklart skulle han se till att det löstes omgående. JA - sån respons gillar vi! Ärligt talat, kan ni tänka er en gammal kärring från försäkringskassan ge mig samma gensvar? Eh nej, i don´t think so.

Jag ska egentligen inte klaga, för jag har haft sån tur med Fsk, fick min havandeskapsledighet beviljad nästan 2 månader innan det var dags, jag har inte haft några problem med vare sig papper eller utbetalningar.. men det hade ju ändå varit så mycket smidigare att få sina pengar influgna direkt på kontot .  Jaja, nog om det.. nu ska jag snart lägga mig i soffan och kika lite på tv, eller se en film.. på återseende.

Kommentarer
Postat av: Jasas.se

Ja, FK är dumma i huvudet många gånger, men jag hade faktiskt väldigt tur jag med. Och har tur. Ingenting som krånglat, alls. Men lite tur ska man väl ha i nåt..?



Fan vad mycket man påminns om sin egen graviditet här inne.. jag hade ju varken sammandragningar / förvärkar förräns dan innan förlossningsdatum.. också kommer jag även ihåg hur jag nästan satt och grät 2 dagar innan Mio kom om hur tråkigt det var nu och att jag ville att han skulle komma ut.. Man dör ju typ av nyfikenhet och längtan.. KOM NUUUU UT TILL "OSS" DIN LILLE!!!

2009-02-09 @ 11:48:43
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0