Dagen före dagen D.

 19 Februari är det idag och imorgon är vår son beräknad att födas, vi får väl se - om han behagar att titta ut inom kort. Var hos barnmorskan idag vid 11.3o, hon tror att det kan vara dags snart.. tog dem vanliga proverna som återigen var perfekta, lillemans hjärtljud slog galant och allt var så bra, så bra. Jag hade nämligen jätteont i ryggslutet/svanken igår kväll och lite onda sammandragningar, som hon ( BM ) tror var värkar, det har även hållt i sig till idag - dock inte lika ihållande och sammandragningarna kommer inte regelbundet. Hon klämde och kände på magen, han är som tidigare - helt fixerad och magen har sjunkit rejält sa hon, han väger omkring 3400 gram nu, jag har även känt mig lite konstig idag.. trött och hängig och även det är ett tecken menade hon på. Summan av kardemumman är iallafall att hon tror han tittar ut snart, det verkar vara på gång iallafall  :)  Vi hoppas att hon har rätt! Det känns lite så faktiskt, som att han kommer snart, eller så är det bara som vi inbillar oss.. men om man ska gå på känsla så.

Det oundvikliga har dock hänt, som jag inte alls har känt av innan - nervositeten, jag antar att verkligheten har kommit ikapp nu. Och som barnmorskan sa, så är det inte alls ovanligt eller konstigt - med tanke på att BF trots allt är imorgon, den dagen vi ( Jag och Kent ) gått och väntat på. Den kändes så avlägsen för några månader sedan, men nu är den alltså snart här.. helt otroligt egentligen. Jag är inte så nervös för smärtan eller så, mest för lilleman - att allting ska gå bra och utan komplikationer, att han ska må bra. Jag är inget nervvrak, långt ifrån - men spänd måste jag säga att jag börjar bli, nu kan det ju liksom ske närsomhelst. Snart är vår pojke här - underbart! Jag har aldrig längtat så mycket efter något..

Uppdaterade ingenting igår, vilade större delen utav dagen faktiskt ( sensation ) - ingen dammsugning eller putsning av lister, haha. Jag tog en lång dusch, rakade benen.. la mig i soffan med chips + cola och kollade på film, det var superhärligt måste jag säga. Det är väl aldrig fel att vara lite utvilad när det väl är dags.. men nu ska jag ta något litet att äta och sen ta det lugnt, igen. Är ändå för trött för att göra något annat.. tjingeling!

Kommentarer
Postat av: frida

jag hoppas allt går bra för er! jag önskar er all lycka

2009-02-19 @ 14:01:17
URL: http://frudernmar.se
Postat av: Linda

Gud så kul att de strax är er tur.. =D All lycka till er när de väl är dax.. Hihi..

2009-02-19 @ 14:13:18
URL: http://pazur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0