BF + 5

Godmorgon underbara värld, eller något liknande.. det regnar visst ute idag? Så mysigt, om man nu ska stanna inne resten utav dagen, men det ska alltså inte jag ( därav ironin ). Har tid hos barnmorskan 9.3o, eftersom jag så vackert " gått över tiden " så blir det tätare besök för att checka alla värden m.m, var ju där för 5 dagar sedan sist - så det är ju bra att dem håller koll. En lustig sak, eller "lustig och lustig ", men jag ska komma till saken.. när vi plussade, alltså efter att graviditetstestet visade positivt och vi ( Jag och Kent ) hade våran första träff med barnmorskan så skulle vi alltså räkna ut när bebis var beräknad att komma. Detta räknades då ut med hjälp av när jag hade min sista mens och enligt denna beräkningen skulle lilleman ( som vi då inte visste var en lilleman ) födas den 25/2.. alltså idag. På ultraljudet blev datumet sedan flyttat till den 20/2.. som barnmorskan sa så är de så olika vad folk väljer att gå efter, vissa anser att sista mensen är det mest logiska eftersom det bör stämma, andra menar att ultraljudet är det rätta då dem går efter tillväxt m.m. ( Nu menar jag alltså vad den gravida väljer att gå efter, inte sjuvårdspersonal m.m )  Sen är de många som går efter båda två.. jag har ju hela tiden ( sedan flera månader tillbaka ) tippat på att han ska titta ut den 26/2 så det återstår ju att se om jag har rätt.  Nåväl, snart tittar han väl ut hoppas vi  :)

Det löste sig förresten med försäkringskassan, jag fick alla mina pengar + att jag fick lite lön från jobb - så det var en extra överrraskning på kontot. Sånt gillar vi.. nej, gott folk - nu ska jag äta lite frukost och mysa med vovven innan det är dags för MVC.  tjingeling så länge gott folk, ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Milo

Ja det är drygt med övertid, det ena man kan trösta sig med är att , ut kommer dom :)

Jag hoppas så att er vänta snart är över!

2009-02-25 @ 08:49:27
URL: http://piixie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0