SJUUUK! :(

Javisst blev jag sjuk, och inte så lite heller.. det började i onsdags eftermiddag och sen bara bröt det ut totalt under kvällen. Jag blev så jävla förkyld rent ut sagt och totalt slut i kroppen, har hostat tills jag spytt och praktiskt taget bara legat i soffan/sängen dem senaste 3-4 dagarna. Jag har knappt orkat röra mig och sovit som aldrig förr, det största tecknet på att jag mått skit är väl att jag lyckats sova middag mellan 3-4 timmar - vilket inte är likt mig. Har knappt kunnat äta då jag inte haft någon aptit + att jag varit alldelles torr i munnen eftersom jag inte kunnat andas genom näsan - detta tillsammans med dem klassiska såren under näsan pga att jag snytit mig för mycket samt torra och såriga läppar - soo sexy!

Idag mår jag lite bättre, har mer ork i kroppen och färgen börjar komma tillbaka i ansiktet.. känner att jag kan sitta upp lite längre stunder. Jag är fortfarande förkyld, men inte lika intensivt och hostan finns kvar - men den kan jag ta. Det var mest orken jag ville ha tillbaka, trivs inte alls med att bara ligga på sofflocket och inte orka något! Har ju inte ens kunnat leka eller göra något alls knappt med Liam på flera dagar, Kent har skött hushållet och allt det andra medans jag försökt bli människa igen - han är en ängel den, världens finaste!

För övrigt hoppas jag på att vara helt återställt tills på tisdag, för då är det sedan långt tillbaka planerat för julklappshandling + lite kläder. Men vi får se hur det blir, om jag vilar en massa och kurerar mig ordentligt så kanske jag är mig själv igen? Sist jag skrev höll lilleman förresten på att krångla under nattetid några nätter, det försvann snabbt - han sover som vanligt igen och har t.om börjat sova längre. Idag sov han t.ex till 8 ( ! ) vilket är extremt ovanligt här hemma, dem andra dagarna har det varierat mellan 7 - 8.30 - skönt har det varit minsann!

Kommentarer
Postat av: Milo

Krya på dej vännen!



Tack för ditt svar :)... så då kanske det var rätt bra ätit av han vid halv6 , iom att han åt vid halv 4 innan dess, trots allt "bara" 2 timmar mellan målen . Men sen sov han också därefter till kl 9 innan han ville ha mat igen , 4 timmar hann ändå gå vilket det normalt sätt ska göra om dom får i sig rätt mängd och blir mätta ,vilket vi misstänker att han ej blitt för han har velat ligga vid bröstet hela tiden i princip , tutta hela tiden . Vaknat efter 1-1½ timma och varit hungrig , efter 30 min hungrig osv osv .. ja vilket cirkus !!!

2009-12-13 @ 10:13:59
Postat av: Sofia

åh stackars dig men skönt att det börjar ge sig! Hosta är djävulens påfund och man får ju ont överallt av skiten. Jag kunde inte ligga ner och inte ens halvsitta så sova var bara att glömma för min del fast kroppen skrek efter vila, tack och lov försvann det efter en dryg vecka. Krya på dig och hoppas du orkar med julshoppingen!

2009-12-13 @ 20:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0