Julveckan

Hej allesammans!

Nu är vi tillbaka i Malmö, vi var hemma natten till måndagen, lite förseningar med tåget osv så vi kom fram senare än det var tänkt, men vi kom hem iallafall. Och vi har haft det underbart, mer än så egentligen, det har verkligen varit jätteroligt! Massor av snö och härliga dagar har vi haft, helt perfekt..

En  snabb resumé om veckan som gått, så har ni lite hum om hur vi haft det ;

Måndag :
Min morbror hämtade upp oss i Stockholm för att köra oss vidare till Västerås, kom hem till mina föräldrar närmare 17-tiden, käkade middag och bara tog det lugnt resten av kvällen tillsammans..

Tisdag :
Mamma & Pappa hade Liam på kvällen, jag och Kent var hemma hos Jeanette & Christer ( storasyster + hennes man ) tillsammans med Jennifer & Madde ( lillasyster + hennes kompis ) och käkade middag. Sen stack vi iväg och bowlade allihopa, skitroligt var det - trots att jag fick lite väl mycket dricka i mig. Hah, lite för mycket av det goda kan jag lugnt säga. Men fan vad skoj vi hade!

Onsdag :
Denna damen var inte uppkäftig kan jag säga, mådde med andra ord som jag förtjänade med en bakfylla som hette duga. Men det var ju bara att ta sig i kragen och bita i det sura äpplet, kliva ur sängen - göra sig iordning och se glad ut. Vi skulle till stan med mina systrar, svåger och Madde och äta lunch + handla dem sista julklapparna - så, som man bäddar får man ligga. Kent mådde dock bra och mitt illamående och allmänna bakishet försvann när vi ätit, därefter åkte vi till Björnön ( ett ställe lite i utkanten ) och fikade samt fixade lite andra ärenden. Hem till föräldrarna, slå in julklappar och sen glo på film i lugn och ro..

Torsdag :
Julafton med andra ord, jättemysigt hade vi, en helt underbar och perfekt dag.. Liam´s första jul dessutom. En massa fina julklappar fick lilleman, och även vi.. underbart god mat och härlig stämning. Den bästa julen hittills i mina ögon..

Fredag :
Då kom Rebecca med sin lilla familj ( Becca är min barndomsvän för er som inte vet ) Anders & Nelly.. det blev pulkaåkning ( haha! ) för oss alla, även vår Liam åkte pulka med sin pappa. Mot kvällen åkte Anders & Nelly hem och Becca stannade kvar, när lilleman somnat så spelade vi spel och drack öl  - skitskoj!

Lördag :
Becca åkte hem igen och vi andra ( Jag, Kent,Liam,Mamma,Pappa och Jennifer ) var hemma hos min mobror där även mina två kusiner och deras barn var - fikade och snackade en massa, lilleman fick en jättefin tågbana av min morbror. Som hans pappa är lika förtjust i kan jag tillägga ;)

Söndag :
Mamma fyllde år, så det blev middag + tårta, Jeanette & Christer också .. mot eftermiddagen var det dags att bege sig mot Stockholm igen, min morbror hämtade upp oss och vi åkte iväg.  På tåget till Malmö som blev stående när vi åkt en 2-3 timmar pga fel på annat tåg, bla bla.. så vi var hemma runt tolvtiden.

Vi har med andra ord haft en jättefin vecka, skönt att vara hemma igen dock - det är det ju alltid, men visst känns det trist trots allt. Liam har haft det så himla bra, hunden likaså, duktig hon varit! Både på tåget, i bilen och allmänt..

Nu ska jag plocka lite här hemma, Kent är iväg med Martin och handlar mat osv till Nyår som vi ska fira tillsammans med dem ( dvs Hanna, Martin och Leo ) här hemma.. en mysig nyår tillsammans med våra små  barn blir det.

Slänger in lite bilder från julafton, fler bilder från veckan kommer sen :

 
Vår lille fis i tomtedräkt


Jag, Jennifer & Liam

   
Liam i sin fina juldräkt, vid julbordet och så med pappa en sväng..


Kommentarer
Postat av: Malin

Så söt han är lilleman =D och så stor han blitt. och vad du och din syster är lika =)

2009-12-29 @ 15:11:57
URL: http://deepblue.blogg.se/
Postat av: Milo

Åhh vilken toppenvecka ni har haft ;) ! ...



Jättefina bilder !

2009-12-30 @ 10:00:10
URL: http://vantanpaliten.blogg.se/
Postat av: ♥ Jasas

Men åh så söt dress Liam har!!!! Iiiiih! Vad härligt ni verkar haft det! Och så stor (vuxen) Jennifer är. SÅ lika som ni är nu har ni aldrig varit (och jag som tyckt att ni var lika förr om åren, liksom). GOTT NYTT ÅR!

2009-12-31 @ 21:00:05
URL: http://jasas.se
Postat av: frida

Låter som en riktig härlig jul som ni har haft. Vad stor han har blivit :) växer som 17 :)

2010-01-01 @ 14:46:50
URL: http://frudernmar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0