Min svank å min svank

Ja, jag tog mig väl i kragen och ringde Vårdcentralen, som tror att jag antingen fått en inflammation i svanken efter förlossningen eller förträngning av bäckenet "nånting nånting".. hur som helst ordinerade dem värktabletter 3 gånger/dag i 1-2 veckor och på måndag förmiddag har jag tid hos en sjukgymnast för mer genomgående kontroll. Förhoppningsvis är det jag som rör mig fel, eller inte alls.. eller så är det "bara" en simpel inflammation vilket innebär anitbiotika ett tag. Men med min tur är det väl inte så  =)

Hon frågade mig så glatt och försiktigt :  "Tränar du något.."...  Jag : "Öhh... njaeej, inte direkt.." ... Då fick jag det underbara svaret " Ja, men då kommer du säkert att få ett träningsprogram utav sjukgymnasten som du ska följa bla bla bla.." .. Lucky me! Sak samma, ska bara bli skönt att få lite hjälp, håller på att bli smått galen - har ju hela tiden gått med förhoppningen att snart, snaart så går det över. Men nu har det gjort ont mer eller mindre konstant i en vecka så hoppet är long gone.. har testat allt ( dvs huskurer ) än så länge; värmedyna,salvor,tigerbalsam osv osv, men icke sa nicke. Så nu hoppas vi på lite hjälp från Sveriges sjukvård - vågar man vara optimistisk? Tveksamt mina vänner..

Nåväl, Liam ligger och vilar lite just nu och strax efter klockan 13 ska vi ta bussen till centralen och möta min lillasyster + pojkvän. Måste hoppa inom ett apotek på vägen också, skulle även behöva handla lite.. men det känns inte som om tiden är på min sida. Så här ser mina tankar ut just nu :


* Liam ska vila klart, äta och göras iordning

* Jag skulle behöva handla lite matvaror och helst lämna av dem här hemma igen

* Gå till bussen och åka ner till centralen...

* Förmodligen är bussen full av vagnar så vi får vänta på nästa..

* Måste inom ett apotetek och köpa värktabletterna..

Tror ni att jag hinner med allt detta innan deras tåg rullar in på centralen?     Dvs kl: 13:5o... Oddsen är inte bra.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hann du allt med din stackars onda rygg? Någonting har man ju fått lära sig att inse sen man fick barn och det är ju att allt tar myyyycket längre tid än man trodde, och ska man hinna i tid får man stressa ihjäl sig ;-)



Ha det så bra med lillasyster och trevlig helg på er. Kram Sofia & Neo

2009-08-14 @ 09:35:31
Postat av: Eva och Neo

Hann du då? ;D

2009-08-14 @ 09:52:21
URL: http://underbaravitre.blogg.se/
Postat av: JASAS.se

Du får ta och lugna dig ett snipp nu :O Du får inte ha för mycket på schemat.. utan prioritera! Din kropp skriker ju efter lugn.. KRAM

2009-08-14 @ 16:56:08
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0