Slut på det roliga..

Jaha, då var det måndag igen och med den är Kent´s semester numera över och han började jobba idag, Känns jättekonstigt och trist, nu har man blivit van att ha honom hemma i 4 hela veckor och så är vi ensamma igen - jag,lilleman och vovven. Men men, vi överlever förmodligen, nu är det tillbaka till att se fram emot helgerna igen och det är ju inte fel det heller.. tillbaka till verkligheten och lite mer rutiner, det är lite skönt det med. Hur mycket rutiner man nu kan ha  med ett spädbarn hemma, hah - men skam den som ger sig  ;) 

Liam sov ända till 7 imorse, blev måttligt förvånad kan jag säga, då han oftast vaknar till vid 5.3o.. nåväl, han åt och fick ny blöja, sen somnade han om bredvid mig i sängen och vi vaknade strax före 9 igen. Skönt var det iallafall.. jag har ingen aning om vad vi ska hitta på idag, jag ska förmodligen fixa till lite i köket, sätta upp nya gardiner m.m. Annars blir det rätt lugnt, det regnar och är grått ute, så det är "vara - hemma - och -mysa - väder"  enligt mig.

Igår var vi iväg under dagen, det var strålande väder så det blev lite promenader och sen en sväng till Mobilia bl.a för att handla. Köpte lite nya kläder åt lilleman som växer alldelles för fort, han hinner knappt använda sina kläder innan dem är för små.. sen hittade jag ett par tröjor och byxor till mig själv + lite hygiensaker. Sen fick vi äntligen handlat nya köksgardiner, så dem ska förmodligen upp idag.. om jag lyckas få ner den massiva gardinstången utan att trilla. Det visar sig  :)

Imorgon bitti är det dags för besök på BVC, Liam ska få sin andra vaccination och även mätas/vägas - ska bli kul att se, för han har växt och definitivt gått upp en del i vikt sen sist, han är lång, rund och go  =)  Sprutorna är ju mindre roligt, men ett nödvändigt måste.. vi får se hur det går denna gången, sist blev han himla ledsen..

Kommentarer
Postat av: Sofia

gud så skönt med lite sovis... ska nog be Neo ringa Liam och fråga hur man gör, haha..

Här är det strålande sol minsan men då jag har varken man eller bil hemma så vet jag ändå inte vad jag ska göra. Var ute på en promis nyss men man kan ju inte gå hela dagen heller och dessutom fick jag skavsår och blev pinknödig så det var bara att ge upp ;)



Lycka till med sprutan imorrn, går säkert bra även om det gör lite ont på stackars lilleman, de sticker ju in den i muskeln så konstigt vore det ju annars.



Förresten så såg jag att vår tråd på FL gått ut igen... 3 månader går uppenbarligen fort som tusan.

2009-08-03 @ 14:05:26
Postat av: Malin med liten Isabell

Reda dags för vaccination två? Isabell ska få sin i September.

Köpa nya kläder? Jisses =O Lillskita har fortfarande 50/56 i bodys och byxor, har även börjat använda 62 lite smått.

2009-08-03 @ 15:47:22
Postat av: JASAS.se

Det är ganska så skönt nu faktiskt, Mio håller på att växa ur 8O så 86 kommer han att kunna ha hur länge som helst.



Kommer ihåg då Mio var i Liam's ålder, tyckte man bytte storlekar hela tiden! Vilket man också gjorde :D



Lycka till Lillen på vaccinationsgrejset, hua!

2009-08-03 @ 16:03:57
URL: http://jasas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0