Allt möjligt.

Herre min Guuuuuud - jag har så ONT i svanken så jag läggemig snart ner och dör  =(  Har haft besvär dem senaste veckorna, men nu har det bara blivit värre.. värken kom efter Liam föddes, men till en början bara i samband med att min mens pågick. Men nu gör det ont mer eller mindre hela tiden, det bara pulserar och molar.. kan knappt röra mig emellanåt och att bära runt på lilleman känns som en pärs. Har testat värmedyna, värdelöst skit rent ut sagt.. *suckÄ - någon som har något tips? Blir snart galen.. hade ju fruktansvärt ont under förlossningen, i svanken dvs, kändes som om den skulle spricka.. och den smärtan börjar göra sig påmind nu. Inte lika intensiv såklart,men dock..

För övrigt, så meddelade Katarina mig precis att dem är på förlossningen, hennes värkar har börjat - wiiiie! =)  Så himla spännande, jag blev helt uppjagad och nu väntar vi bara på besked att lillebror har kommit, hihi. Så rooooligt!

Idag blir det inte mycket gjort känns det som, lilleman ligger på golvet och leker.. jag ska försöka plocka iordning lite här hemma - men det får bli senare. Imorgon kommer min lillasyster Jennifer och hennes pojkvän Micke hit och hälsar på, dem ska stanna 5 dagar innan dem åker vidare för att hälsa på Mickes släkt i Danmark. Ska bli skitskoj! =)

tisdag ska vi till Lunds barnsjukhus, har äntligen fått en tid dit för att kolla upp om Liam har ljumskbråck.. isåfall blir det eventuellt operation samma dag. Usch, även om det är ett litet och ofarligt ingrepp gör det ont i mammahjärtat, min lille bebis ju.. en och en annan tår kommer säkert fällas, känsliga jag ni vet. För övrigt var ju hela den historien en cirkus från början som ni minns, när vi flängde land och rike runt i Maj månad för att få hjälp.. till slut skickade ju läkaren på akuten en remiss till Lund och vi skulle få en tid fort. Men tiden gick ju och jag tog upp detta med sköterskan på BVC och sa att jag var säker på att något inte stämde.. så hon ringde Lund för att kolla upp det. Och som jag trodde, idiotläkaren på MAS hade aldrig skickat iväg någon remiss.. helt otroligt, jag vet inte vad mer jag kan säga? Dem påstår att MAS är ett utav Sveriges bästa sukhus, hah! Det är under all kritik.. jag blev så förbannad och BVC-sköterskan tyckte det var fruktansvärt. Men det är Sveriges sjukvård det.. inkompetenta.

Nåväl, nu ska jag mysa med min lille prins - ha en bra dag och lycka till Katta!  =)

Kommentarer
Postat av: JASAS.se

Jag förstår att det känns i ditt hjärta, även om det är - som du skrev - ofarligt ingrepp. Lilla lillen liksom <3



Ja.. jag tänker inte ens gå in vad jag tycker om dagens sjukvård. För då blir här en novell ist för en kommentar :P



Ha en fin dag! Kram!

2009-08-12 @ 12:31:36
URL: http://jasas.se
Postat av: Anonym

eftersom jag tjatat så jävligt så fick jag en spikmatta som födelsedagspresent, har bara testat den 2 ggr (och det gör verkligen skitont de första minuterna)så jag kan inte utvärdera om den hjälper mot ryggvärk ännu. Man blir iaf het som en bastusten och får "hål" i huden som rågsiktskaka. Känns som att det bara måste hjälpa om man ger sig tid att använda den.

Rumpmuskelstretch kanske oxå mjukar upp lite..

2009-08-12 @ 21:38:18
Postat av: Milo

Uschh låter inte alls kul med ryggen =/ .. Du borde kanske kolla upp det så inte det är nått allvarligt eller nån inflammation? .



Va skönt att ni äntligen ska kolla upp det på lilleman nu. Hoppas allt går bra.



Du får ha det så mysigt med din syster , ska ni hitta på nått speciellt ? :)

2009-08-13 @ 07:32:20
Postat av: Eva och Neo

Du får ringa vårdcentralen och höra med dem =)

2009-08-13 @ 10:06:56
URL: http://underbaravitre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0