Sömnproblem

Vilken natt! Till att börja med drömde jag att jag inte var någon mindre än Wesley Snipes, jag såg ut som honom, lät som honom - you name it.. den enda stora skillnaden var att jag var jag ändå, mina känslor och ja - ni hajjar? Iallafall, så befann jag mig på något som närmast kan likna en tunnelbanestation där jag blev jagad av två enorma ryssar som hade vapen.. eftersom jag inte kan ett skit om vapen så kan jag tyvärr ( misstänker er stora besvikelse ) inte delge er vad dem hade för några.. men dem var enorma och lät förjävligt. Jag blev med andra ord beskjuten ett antal gånger, men aldrig träffad.. lyckades ta mig ( hoppade t.om ner en våning, wow liksom ) fram till en hiss när dem båda männen kom ikapp mig, till saken hör att jag inte hade några vapen, och med mina bara händer och snygga teknik slog jag ner dem och kunde sedan kliva in i hissen utan problem.. Ja och det var det hela! Jag vet inte varifrån detta kom, har varken sett Wesley eller några ryssar på film på sistone, så förmodligen var det bara min fantasi som skenade iväg ;)

För övrigt har jag knappt sovit en blund.. klockan är nu 06:21 och jag har varit vaken sedan 5-snåret... somnade omkring 23 igår, vaknade strax efter 12 igen av att jag var kissnödig ( of course ) - upp och kissa och så somnade jag om. Vaknade igen vid 2 av att lilleman sparkade för fulla muggar och det var inga diskreta eller små sparkar, han sparkade/ vände sig/ rörde runt/ buffade och allt en bebis i magen kan tänkas göra.. ( kan ju tillägga att han i vanlig ording massakerade mina revben, misstänker att han ligger och trycker där dagligen ) fast detta liknade ingenting, han var helt galen! I ungefär 45 minuter höll han på och det var omöjligt för mig att sova.. nåväl, till slut slumrade jag väl till, vaknade igen vid halv 4 - magen stenhård och det tryckte något enormt, svårt att andas och enormt kissnödig, allt det där härliga! Somnade om IGEN.. vaknade klockan 5 av att jag hostade som en besatt och då fick jag nog, så nu är jag vaken och tänker inte ens försöka att sova mer. Lilleman sparkar fortfarande på mina revben, men man vänjer sig vid smärtan till slut, haha.. hunden har somnat i soffan - men hon vaknar nog strax så vi kan gå ut.

Jaja, det var allt för tillfället.. hoppas ni har sovit gott iallafall. Rätt jävla lustigt ( eller inte ) med dem små "tipsen" man får ; " passa på att sova nu dem sista månderna, för sedan blir det inte mycket sömn " - Jo, det är jag fullt j-vla medveten om, men ärligt, har ni testat att vara gravida? ( Vet att majoriteten av mina läsare har det,men rent allmänt ) Hur mycket sömn får man egentligen dem sista 2 månaderna? Snälla.. om jag kunde så hade jag sovit,believe me! Men det är inte alltid så enkelt vill jag lova.. bah! Nåja, hörs lite senare, tjing!

Kommentarer
Postat av: frida

tack :D

hoppas ni oxå får en bra och trevlig jul

2008-12-18 @ 07:37:10
URL: http://frudernmar.se
Postat av: milo

Detta med sömn , kroppen är som en väckarklocka sista delen av graviditeten , man vaknar tidigt osv, men i regel lägger man sig vid 9-10 med och dom få timmara räcker mybe ;P .. jag hade samma besvär, vaknade vid 5 varje morgon från 6:e månaden fram tills jag födde, det var drygt att man inte kunde sova mera, men va gör man , kroppen vill vara vaken haha ! .. fast sova kan man göra på hemmet, eller ? haha .. Vilken dröm, snacka om livlig fantasi , men josefin jag tror att det är ditt undermedvetna , du vill utföra alla dessa saker som du drömt om haha ;)

2008-12-18 @ 07:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0