fix,fix.

Ja, nu anser jag faktiskt att min ledighet har börjat! Det blir inget jobb imorgon, är fortfarande förkyld och orken finns helt enkelt inte.. får svänga förbi en dag i nästa vecka ( på jobb dvs ) eller efter jul för att lämna in nycklar osv. Så from med nu börjar min ledighet, herregud.. jag kan inte riktigt smälta det än, inget jobb på.. evigheter. Nu behöver jag inga "att ha barn är faktiskt ett heltidsjobb"  eftersom jag ju faktiskt syftar på tiden innan, havandeskapsledigheten dvs. Det kommer nog att ta ett par dagar innan jag tagit in det ordentligt, plötsligt har man all tid i världen.. märklig känsla. Nåja, idag har vi storhandlat, oh yes! Ica Maxi blev det, julmaten och "vanliga" maten är inhandlad - skönt som fan att ha det gjort, mötte upp Kent efter han slutat jobba och sen var det överstökat, ny är skafferi och kyl fulla - frysen också nästintill, ska bara handla hem kött från charken.  Jag är fortfarande så sugen på julmat!

Imorgon ska jag handla lite julklappar, det har inte blivit av dem andra dagarna eftersom man jag mått som en påse skit.. på lördag ska jag iväg så då hinns det inte med, måndag är det tvättdag + besök hos barnmorskan och förmodligen lite bakning som gäller - tisdag blir det kanske en snabb ( snabb ) visit i stan och sen hem för att greja lite. Har inget speciellt planerat den dagen, tänker då inte stresshandla alla mina grejer tillsammans med majoriteten av Malmös invånare - det är en sak som är säker. Den folkträngseln måste vara mysig..

Vi såg precis klart en film för en liten stund sedan, Kent kom precis upp med Tasha efter sista rundan för idag - så nu ska jag hoppa i säng, är helt färdig faktiskt. På återseende imorgon.. tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0